פעילויות מוצעות לגננות ומורים בנושא בעלי חיים./ אורלי נעמה אלקריב

על סמך  פעילויות החינוך של מתנדבי העמותה במוסדות חינוך בעיר ,לפניכם רשימת פעילויות לעבודה עם ילדים .יש להתאים את ההצעות לגילאי הילדים ולרמת הבנתם.
1. לבקש מהילדים להביא מהבית תמונות וציורים של בעלי חיים,מכל מקור שהוא. עדיפות לתמונות של הילדים מצולמים עם בעלי חיים.
2. להחליט על שבוע אחד כמוקדש לפעילויות בנושא ולתכנן כל יום פעילות אחרת.
3. אפשר להכין בכיתה פינה שתיקרא :"ילדי כיתה ... אוהבים בעלי חיים" ,או כל כותרת אחרת.
בפינה,על בריסטול להכין קולאז' של התמונות והציורים שהביאו .
להכין –דף עיתונות או דף תקשורת ולהדביק על בריסטול חדשות וידיעות הנוגעות לבעלי חיים שהתפרסמו בשבוע או בפרק הזמן שהוקדש לנושא בכיתה .
4. בכיתה או בגן ,אפשר להתחיל את הפעילות עם נושא –בעלי חיים ורגשות-מה אני מרגיש כשאני שומע או רואה כלב או חתול?
אפשר לעזור לילדים ולבקש מהם לבחור רגש מייצג מרשימת רגשות. חשוב להכניס רגשות שליליים כמו גועל,שנאה,פחד והתעלמות.
5.אפשר לבקש מהם ליצור יצירה המבטאת את הרגשות שהם חשים לבעלי חיים-כלב וחתול. בציור,פיסול ,כיור,בכנת קולאז'ים,מכתבים,סיפורים או שירים.
6. נושא אחר הוא ההבדל בין אלימות לשובבות. ילדים רבים  חושבים שלזרוק חתול מקומה חמישית כדי לראות אם הוא עומד על הרגליים אחרי נפילה כזו,זאת שובבות. להקריא להם רשימה של מצבים ולשאול אם זאת
אלימות או שובבות או למשל: א.לזרוק חתול מקומה חמישית כדי לראות אם יש לו תשע נשמות .
ב. להרים גור חתולים קטן,לסובב אותו עם הזנב ,לראות מה יקרה.
ג. להבהיל חתול או כלב ולגרום לו לברוח.
ד. להרים גורי חתולים שנולדו כשאמא שלהם לא בסביבה ,ללטף ולהחזיר למקום.
ה. להחביא לכלב או לחתול את האוכל שלהם ולתת להם לחפש אותו הרבה זמן.
ו. לזרוק אבן או מקל על חתול או כלב,כי זה משעשע וזה לא כואב להם,הם לא בני אדם.-מכאן אפשר לצאת לדיון חשוב האם בעלי חיים מרגישים-האם קר/חם/כואב/עצוב להם. האם הם צמאים בקיץ ורעבים  והאם הם עצובים כשלאמא לוקחים את הגורים או שזורקים כלב בית החוצה לרחוב כי נמאס ממנו.
ז. לשחק עם כלב ולתת לו כדור שירדוף אחריו ופתאם להעלים אותו.
ח. להכין עיתון כיתה עם כתבות,חדשות,תשבצים ,תמונות ופינת הווטרינר.
ט. להביא לילדים בובות אצבע או יד ולאלתר הצגה בנושא אימוץ חיות ,למשל. או ,יום בחייו של כלב רחוב.

י . לבקש  הילדים בכיתה להכיןן פרסומת,פלייר או מכתב שיופנה לתושבי ראשון ובו הם יקרא לתושבים לאמץ כלבים וחתולים חסרי-בית. הם יצטרכו לכתוב למה כדאי לתושבים לאמץ ולמה זה חשוב כל כך לחסרי הבית . עם איורים וקישוטים.
ילדי גנים יוכלו להכין עבודות יצירה ולתאם הגעה לאחד מימי האימוץ של העמותה.
פעילויות אלה מתאימות גם לקייטנות בחופשת הקיץ.

© כל הזכויות שמורות למרכז נעמה למידע חברתי Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים