ילדים-הורים-גננת

כשההורים מחליטים להכניס את האוצר שלהם למסגרת חינוכית - תינוקייה, פעוטון או גן - הם יודעים שמעתה הם יהיו בקשר הדוק עם הצוות בגן.

הקשר בין ההורים והגננת יכול להיות מאופיין בכבוד הדדי, פתיחות ושיתוף פעולה. אבל הוא יכול להיות גם קשר טעון, מאופיין ברגשות שליליים של חוסר הערכה מקצועי, חשדנות וקושי לבטוח באחר.  

נוצר כאן מעין משולש דמיוני של הורים-ילדים-צוות מקצועי. כאשר כל צלע במשולש מגיעה ליצירת הקשר עם רגשות, תחושות ומחשבות המשפיעות על איכות ומאפייני הקשר הנרקם ביניהם.

מה מרגישה הגננת כשההורים אינם בוטחים בכישוריה המקצועיים, חוקרים ובולשים אחרי מעשיה בגן?

מה מרגישים ההורים כשהם לא זוכים לשיתוף פעולה מצד הצוות בגן וחשים שאינם מקבלים מענה הולם לשאלותיהם?

ומה מקומו ומעמדו של הילד, שנמצא בתווך?

להמשך המאמר, לקבלת מאמרים נוספים ולהצטרפות לשירותים של "דרך המילים", הקישו כאן.

© כל הזכויות שמורות למרכז נעמה למידע חברתי Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים